vrijdag 30 november 2018

een kaart en een klembord ...


Vandaag alweer de derde creatie met de gave spulletjes die ik in mijn HIP-HOI DT-box heb mogen vinden. 

Afgelopen maandag heb ik mijn hobbykamer opgeruimd en kwam een paar "oude en vergeten" schatten tegen waar ik vandaag gebruik van zal maken.

Ik ben ik weer aan de slag gegaan met het papier uit de Industrial 3.0 serie van Studio Light. Het is en blijft een favoriet van mij. Ik hou van die stoere uitstraling en de combinatie tussen het designpapier en de gevonden movers and shapers "mini clipboard top&bottom" leek mij een match made in heaven.

Als basis voor het klembord heb ik 2mm dik zwart chipboard uit mijn voorrad gepakt. Aan de boven- en onderkant heb ik met de movers and shapers de "klem" uitgestanst.

Voor de kaart heb ik een stuk kraft cardstock gepakt dat precies tussen de "klemmen" van het klembord past. De randen van de cardstock heb ik met een distress tool opgeruwd en daarna bewerkt met Distress ink in de kleur vintage photo. De basiskaart heb ik gemat met een stuk uit mijn favo paperpad van Studio Light. Dit papier heeft Antoinette van Bommelen de eigenaresse van HIP-HOI in mijn eerste DT-box gelegd ... ik ben een super bofbips. Ook de randjes van het designpapier uit de Industrial 3.0 serie heb ik met de distress tool en met vintage photo  bewerkt.




Vervolgens heb ik met met een stencil uit de Grunge Collectie van Studio Light rechts onder het woord "Time" met "copper embossing powder" van Ranger geëmbost. Hier en daar heb ik op de randjes met embossing powder accenten gezet. 
Om de kaart verder aan te kleden heb ik de stansvellen uit de Industrial 3.0 serie van Studio Light uit mijn HIP-HOI box gepakt. Omdat rechts boven op het designpapier al twee lampjes te zien zijn lag het voor de hand om de grote lampen uit het "photo stansvel" te pakken. In het "label stansvel" vond ik nog een paar kleine lampen die ook een plekje op de kaart hebben gevonden. Ook de twee tekstlabeltjes komen uit een stansvel.  Heb ik al verteld hoe blij ik word van het feit dat in de Industrial 3.0 serie alles perfect bij elkaar past?
Aan de linker kant heb ik een tagje uit de Studio Light "cutting & embossing" essential serie geplakt.


Om het klembord heb ik nog wat koperdraad gedraaid en "vlekken" geëmbost. Dit zorgt ervoor dat de kaart en het klembord één geheel vormen.
Ik vind de kaart alleen al erg leuk maar op het klembord staat 'ie net even leuker.

Voor deze derde HIP-HOI DT creatie had ik het volgende nodig

  • Studio Light Industrial 3.0 papered (PPIN102) - uit het HIP-HOI pakket
  • Studio Light Industrial 3.0 stansvellen Photos (EASYIN634) Labels (EASYIN 636) - uit het HIP-HOI pakket
  • Studio Light Grunge Collection stencil (MASKSL11) - uit het HIP-HOI pakket
  • 2mm dik zwart chipboard - uit eigen voorraad 
  • craft Cardstock - uit eigen voorrad
  • Ranger Distress ink "vintage photo" - uit eigen voorraad
  • Ranger embossing powder "copper`' - uit eigen voorraad"
  • Tim Holtz Alterations movers & Shapers "mini clipboard top + bottom" - uit eigen voorraad
  • Studio Light cutting and embossing Essentials nr. 123 - uit eigen voorraad
  • koperdraad - uit eigen voorraad

Zou jij ook graag iets willen bestellen kijk dan even op HIP-HOI. We hebben en speciale DT-pagina waar je de beschreven producten kunt vinden. Mocht je iets niet kunnen vinden stuur gerust een mailtje Antoinette zal altijd haar best doen om je te helpen.


Kijk ook eens op de blogs van mijn collega-DT-dames Miriam en Claudia. En berichtje vinden zij net zo leuk als ik.




1 opmerking: