vrijdag 16 november 2018

Geen Flip-Flops maar een Flip-Flap kaart ....

zoals jullie eerder al hebben gelezen heb ik, en de andere twee DT-dames, van HIP-HOI een gaaf DT-pakket gekregen. Nou is het niet zo dat we het pakket in een hoekje mogen leggen om er zo nu en dan even naar te kijken. Nee ... de bedoeling is dat wij laten zien wat je zoal met de leuke spulletjes kunt maken. 

De inhoud van mijn  HIP-HOI "pizzadoos" heb ik in de vorige post beschreven vandaag laat ik jullie mijn eerste creatie zien.

Toen ik het papier van Studio Light voor het eerst in de DT-doos zag riep iets in mijn hoofd heel hard "MANNENKAART" en als ik iets toch elke keer weer moeilijk en ver buiten mijn comfort zone vind dan zijn het wel mannenkaarten ... ik ging dus met een uitdaging aan de slag.

Toevallig heb ik afgelopen week met een knutselvriendin een Flip-Flap kaart gemaakt.
Thuis weer aangekomen bedacht ik dat dit in combinatie met het gave Studio Light papier uit de HIP-HOI DT-doos een leuke mannenkaart zou worden. Kijk maar ...
                               
                                              

                                                                              
                                        


Zoals je kunt zien is het een interactieve kaart geworden. Door aan de tag te trekken open je de flap en komt een tweede "venster" tevoorschijn . Om mijn kaart verder aan te kleden heb ik gebruik gemaakt van de Studio Light Industrial 3.0 stansvellen die ik van HIP-HOI heb gekregen. Wat zijn dit toch heerlijke dingen! De kleuren, de stijl ... alles past perfect bij elkaar.

Antoinette van Bommel de eigenaresse van HIP-HOI heeft bij de samenstelling van mijn DT-box echt wel moeite gedaan en  goed nagedacht over de samenstelling van de producten die zij mij heeft gestuurd. Antoinette ... ik stuur je een dik dank je wel!

Op de hoeken van het "for you" stansje heb ik minibrads gebruikt. Samen met de geruwde randen krijgt de kaart een iets stoerdere look.
Het gekleurde cardstok is uit eigen voorraad ... ik vind de kleuren super bij de stansvellen en het geheel passen.

Ook op de binnenkaart heb ik de stansjes gebruikt. Het flesje heb ik nog extra met glossy accents bewerkt.                 

                                       
Voor deze kaart had ik het volgende nodig (alle maten zijn in inch)
  • 4 3/4 x 3 1/2 designpapier - Studio Light Industrial 3.0 uit het HIP-HOI pakket
  • always artichoke cardstok van 2 5/8 x 2 5/8  - eigen voorraad
  • cajun craze cardstok van 2 1/8 x 2 1/8 - eigen voorraad
  • cajun craze strook cardstok van 2 x 6 - eigen voorraad
  • alway artschoke cardstok 5 1/2 x 4 - eigen voorraad
  • cajun craze basiskaart van 6 x 4 1/2 - eigen voorraad
  • Studio Light stansvellen - Studio Light Industrial 3.0 uit het HIP-HOI pakket
  • glossy accents - HIP-HOI
  • stukje kreukellint - eigen voorraad
Zou jij ook graag iets willen bestellen kijk dan even op HIP-HOI. We hebben en speciale DT-pagina waar je de beschreven producten kunt vinden. Mocht je iets niet kunnen vinden stuur gerust een mailtje Antoinette zal altijd haar best doen om je te helpen.

Als je precies wilt zien hoe je een FLIP-FLAP kaart maakt kijk dan naar het filmpje van Beth's Paper Cuts.

Kijk ook eens op de blogs van mijn collega-DT-dames Miriam en Claudia. En berichtje vinden zij net zo leuk als ik.

3 opmerkingen: