donderdag 4 april 2019

Restjes

Wat doen jullie als jullie restjes papier over hebben? Als jullie net als ik zijn koesteren jullie elk klein stukje papier tot je er écht niets meer mee kunt doen. En zelfs dan vind ik het nog moeilijk om het weg te gooien.
Van de week zat ik dus met een aantal repen mooi designpapier uit mijn DT-envelop van HIP HOI .Te groot om weg te gooien en te klein om er nog echt iets mee te kunnen. 
Dus dacht ik ik ga proberen er nog iets mee te doen. HE-LE-MAAL out of my comfort zone en dan óók nog een LO. Waar ben ik aan begonnen? Nee hoor ... grapje.

Ik had nog restjes van het ontzettend mooie papier van Studio Light uit mijn februari envelop van HIP HOI. Veel te snel was dit papier op en nu dus ook de allerlaatste restjes.

Als eerste zocht ik drie foto's die ik in mijn LO wilde verwerken. Ja ... jullie hebben deze knappert al eens in mijn minialbum gezien. Ik blijf hem zó mooi vinden!
Achter de fotos plakte ik, bewust een beetje scheef, de laatste repen van het mooie Studio Light papier. Niet slecht ... helemaal niet slecht.

Vervolgens pakte ik een 12x12 inch vel wit cardstock. Hier heb ik een laag doorzichtige Gesso opgezet om "doorlekken" van de Ecoline te voorkomen. 
Toen de Gesso  droog was spoot ik het papier nat en liet horizontaal een streep fuchsia kleurige Ecoline lopen. Als je papier nat genoeg is kun je lekker zelf bepalen welke kanten de verf vloeit .... heerlijk om zo te spelen en "vieze" handen te krijgen. Helaas is de kleur van de Ecoline nét iets anders dan de kleur roze van het bloemetje achter de Gier.

Na het drogen van de Ecoline stempelde ik met een aantal stempels uit de Studio Light Grunge Collectie dwars over het roze heen. Ik keek waar mijn foto's zouden komen en zorgde ervoor dat de ronde stempel onder de foto's uit zou piepen.
Omdat ik nog veel te veel "wit" op mijn achtergrond zag pakte ik een stencil van Pronty en Distress inkt in de kleur "antique linen". De grote en de middenmaat pijlen  die je op de achtergrond kunt zien zijn met het stencil ontstaan. 
De rijtjes met kleine pijltjes heb ik met een stempel uit de februari envelop van HIP HOI gemaakt. De stempel is uit de Stamp Favourites line van Studio Light. Voor de afdruk heb ik voor Distress Oxide gekozen omdat je met deze inkt betere en mooiere afdrukken kunt maken. 




Eenmaal tevreden met de achtergrond plakte ik de foto's op en trok zwarte lijntjes om de randen. Ik weet niet hoe het met jullie is vind mijn (een van de eerste) LO best wel gelukt.


Voor deze vijfde creatie met mijn februari en maart HIP HOI DT-pakket had ik het volgende nodig

  • Studio Light paperpad PPSL 105  - uit het HIP HOI pakket
  • Studio Light A4 Scrapvellen BASISCR 280, BASISCR 281,BASISCR 283 - uit het HIP HOI pakket
  • Studio Light stempel uit de Stamp Favourites serie STAMPSL334 - uit het HIP HOI pakket
  • Distress inkt "antique linen" - uit eigen voorraad
  • Distress Oxides "antique linen" - uit eigen voorraad
  • Ecoline - uit eigen voorraad
  • Gesso clear - uit eigen voorraad
  • Pronty by Jolanda de Ronde mask stencil A4 Grunge Objects 470.770.006 - uit eigen voorraad
  • Pronty by Jolanda de Ronde mask stencil A5 Grunge Stripes 470/770/005 - uit eigen voorraad 
  • Studio Light Grunge Collection STAMPSL341 - uit eigen voorraad 
Zou jij ook graag iets willen bestellen kijk dan even in de webshop van HIP HOI. We hebben een speciale DT-pagina waar je de beschreven producten kunt vinden. Mocht je iets niet kunnen vinden stuur gerust een mailtje. Antoinette zal altijd haar best doen om je te helpen.
Kijk ook eens op de blogs van mijn collega-DT-dames Miriam en Claudia. Een berichtje vinden zij net zo leuk als ik.


2 opmerkingen:

  1. helemaal toppie, en dat roze......gaaf juist, haalt je hele pagina op 😘😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Restjesdagggggg! Super gave LO hoor😍. En mooie oplossing om de stukjes te gebruiken. En die foto blijf ik toffff vinden 💖😘

    BeantwoordenVerwijderen