vrijdag 18 januari 2019

alweer de tiende creatie met mijn eerste DT-box

Van de week zag ik op YouTube een heel leuk doosje met een fotoalbum erin langs komen. Het doosje was niet alleen erg leuk maar ook erg klein ... de pagina's van de album zijn 5x5 cm groot/klein. 
Toen ik naar het filmpje keek dacht ik ... why not? Ik bedacht dat dit niet alleen met "lief" papier leuk zou zijn maar dat een stoerdere look ook heel gaaf zou zijn.
Ik dook, weer eens, in mijn geliefde HIP-HOI DT-box en pakte een vd laatste velletjes van de Studio Light Industrial 3.0 paperpad. Dit 15x15 cm grote papier is perfect om dit soort kleine projectjes aan te kleden.
Naast het Studio Light papier had ik het volgende nodig ...

Kraft cardstock 300 gr. (voor de basis) in de volgende maten

  • 30 x 5 cm (2 keer)
  • 14,5 x 14,5 cm (1 keer)
  • 10,8 x 10,8 cm (1 keer) als je dunner cardstock gebruikt heb je een stuk van 10,6 x 10,6 cm nodig
  • 4,6 - 3,5 cm (1 keer) alleen nodig als je een tag erin wilt verwerken
Designpapier in de volgende maten
  • 5,4 x 5,4 cm (1 keer)
  • 4,8 x 2,5 cm (4 keer)
  • 1 x 5,3 cm (4 keer)
  • 4,5 x 4,5 cm (22 keer) hier gebruikte ik cardstock
Als eerste heb ik het grote stuk Kraft rondom op 1,5 cm en 4,5 cm gerild. Daarna heb ik alle hoeken als volgt ingeknipt ...


Als alle hoeken zijn ingeknipt heb ik de rillijnen goed gevouwen en de onderkant van het doosje in elkaar geplakt. 
De deksel van het doosje heb ik van het 10,8 x 10,8 cm stuk gemaakt. Hier werd rondom op 1,5 cm en 2,5 cm gerild. Daarna heb ik net als bij de basis de hoeken ingeknipt en de deksel in elkaar gezet. 

Het fotoboekje heb ik van de twee 30 x 5 cm stroken gemaakt. Beide stroken zijn op 5cm, 10cm, 15cm, 20cm en 25 cm gerild. Daarna werden de lijnen gevouwen ... berg - en - dal vouw. Ik vond het leuk om in het midden een pocket voor een tag maken. Daarvoor plakte  ik de twee uiteindes van de stroken in een U-vorm aan elkaar. Hierna gaf ik de randjes met Distress ink wat kleur.

Om de album aan te kleden gebruikte ik de 22 stukjes cardstock van 4,5 x 4,5 cm. Op het bovenste vakje plakte ik eerst nog een stukje lint en daar pas het cardstock op. De resterende vakjes kregen ook allemaal een stukje cardstock. Het fotoboekje heb ik in het doosje bevestigt door het "eindstuk" aan de binnenkant op de bodem te plakken. 



Hierna begon het, voor mij, leukste stuk ... het "aankleden" van de buitenkant. 
Als eerste bewerkte ik ook de randjes aan de buitenkant met Distress Inkt van Ranger. Hierna waren ze stukjes designpapier aan de beurt. De witte snijrandjes werden beïnkt en daarna het papiertje op zijn plek geplakt. Het papier van de Industrial 3.0 serie van Studio Light staat zó leuk op het doosje. Antoinette van HIP-HOI moet geweten hebben dat ik van een beetje stoer hou toen ze mijn eerste DT-box heeft gevuld. Alhoewel lief papier ook best wel leuk is ... ik zal het maar niet over de combinatie van stoer en lief hebben.
Van een restje Studio Light papier stanste ik de Gears uit. Om de Gears te verhogen heb ik ze 4 keer uit kraft gestanst en daarna op elkaar geplakt. Dit geeft toch net een beetje meer dimensie aan de bovenkant van de deksel. Her en der bewerkte ik de Gears nog met een beetje Patina Effect Paste van Finnabair. De potjes staan zeker al een jaar op mijn tafel nu heb ik ze eindelijk eens gebruikt. Helaas zie je het slecht op de foto maar wat is dit toch leuk spul ... dit ga ik, vanaf nu, vaker gebruiken.
Om het doosje helemaal af te maken gebruikte ik microbeads op de bovenkant. Hierdoor is de diepte op de deksel nog net iets meer te zien.




k ben helemaal tevreden met mijn album in een doosje. Ik heb nog zó veel foto's van onze hond die hier een plekje in zullen vinden.


Voor deze tiende creatie had ik het volgende nodig
  • Studio Light - Industrial 3.0 paperpad (15x15 cm, 36 vel) PPIN102 - uit het HIP-HOI pakket
  • cardstock kraft - uit eigen voorraad 
  • Cardstock (bruiN - uit eigen voorraad
  • Microbeads - uit eigen voorraad
  • Finnabair patina effect paste - uit eigen voorraad
  • Distress ink (ground espresso) - uit eigen voorraad 
  • Stukje lint - uit eigen voorraad 
  • Stans Gears van Ranger - uit eigen voorraad
Zou jij ook graag iets willen bestellen kijk dan even in de webshop van HIP-HOI. We hebben en speciale DT-pagina waar je de beschreven producten kunt vinden. Mocht je iets niet kunnen vinden stuur gerust een mailtje Antoinette zal altijd haar best doen om je te helpen.

Kijk ook eens op de blogs van mijn collega-DT-dames Miriam en Claudia. En berichtje vinden zij net zo leuk als ik.

2 opmerkingen:

  1. lief klein en stoer hartstikke leuk gemaakt 😘. Mijn DT-doos ziet de bodem ook ondertussen hoor ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf weer😍, erg origineel. En juist stoer is tof, iets wat ik ook meer wil gaan proberen te doen. Heb ik mooie voorbeelden aan jouw crea’s en duidelijke uitleg. Thx 👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen