vrijdag 25 januari 2019

the journey is the destination


Deze week heb ik weer eens in mijn Art Journal gewerkt. Deze GE-WEL-DI-GE journal van Art By Marlene lag in de HIP-HOI-DT-box die ik begin november heb mogen uitpakken.
Stilletjes aan begint de box leeg te worden en ik sta met verbazing te kijken hoeveel verschillende creaties het HIP-HOI DT-team de afgelopen drie maanden met de inhoud van de boxen heeft gemaakt. Ik ben best wel een beetje trots op ons.

Terug naar de Art Journal en deze week ... Ik wilde niet al te veel nadenken  tijdens mijn werk. The journey is immers the destination. Geloof mij voor mij als controlfreak is dit best wel een dingetje. 
Als eerste pakte ik een mask van de Studio Light Grunge Collection en mijn pot Texture Paste transparante matte van Ranger. Ik maakte een soort van "koffievlekkringen" dwars over de hele pagina. Je kunt de Texture Paste aan de lucht laten drogen maar ik had geen geduld en pakt mijn heat tool om sneller verder te kunnen.
Hierna begon ik lekker te "kliederen". Met een aantal van mijn "Magical Shakers" van Lindy's Stamp Gang maakte ik een kleurrijke achtergrond. De "koffievlekken" van Texture Paste kun je nog steeds zien omdat de kleuren daar niet op blijven "plakken". 
Ook dit droogde ik weer met mijn heat tool ... iets met ongeduld en niet lang willen wachten.
De kleinere zwarte en witte cirkels maakte ik met zwarte en witte gesso van Dutch DoobaDoo en een dopje van en sprayflesje. De gesso heb ik in het verleden bij HIP-HOI besteld.



De gouden stippen zijn met All Purpose Ink van Tsukineko en de achterkant (het gummetje) van een potlood gemaakt. Ik hou ervan om niet vanzelfsprekende spullen te gebruiken ze geven vaak net dat beetje meer op een AJ-pagina. 

Ik kon het niet laten ... er moest nog een stempelafdrukje op de pagina. Ik pakte een ieniemienie stempeltje uit de Signature Collection van Art by Marlene en stempelde her en der hartjes op de pagina. 
Op veel van mijn AJ pagina's of in mijn Travel Journal zul je zien dat ik met een zwarte marker lijntjes aan de rand vd pagina trek ... ook op deze pagina heb ik dit gedaan.

Voor de vlinders pakte ik een strook mixed media papier. Ik kleurde het met een van de Magical Shakers om daarna de vlinders uit te stansen. Om ze net iets meer op te laten vallen ging ik met mijn Wink of Stella nog een keer over de vlinders. Als je goed kijkt kun je het ook op de foto's zien. Hier en daar nog een paar paarse enamel dots en als laatste
plakte ik de tekst "the journey is the destination" onder aan de pagina. Dit is iets wat ik vaker moet doen ... het doel los laten en van de journey genieten. 




Voor deze elfde creatie had ik het volgende nodig
Zou jij ook graag iets willen bestellen kijk dan even in de webshop van HIP-HOI. We hebben en speciale DT-pagina waar je de beschreven producten kunt vinden. Mocht je iets niet kunnen vinden stuur gerust een mailtje Antoinette zal altijd haar best doen om je te helpen.


Kijk ook eens op de blogs van mijn collega-DT-dames Miriam en Claudia. En berichtje vinden zij net zo leuk als ik.


2 opmerkingen:

  1. Heel gaaf gemaakt! Lekker kleurrijk en die vlinders maken het mooi af❤️. En ik ben ook super trots op wat we allemaal gemaakt hebben πŸ‘πŸΌπŸ˜πŸ€£πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  2. helemaal mooi. lekker veel kleurtjes mijn dingetje ook af en toe πŸ’–πŸ‘

    BeantwoordenVerwijderen