zondag 16 december 2018

Happy new home ...

Wat doe je als je voor iemand een leuke en speciale verhuiskaart nodig hebt? Nou ik kan je vertellen wat ik deed ... ik dook in mijn (nog steeds) geweldig HIP-HOI pakket. 
Ook al heb ik al vier creaties met de leuke spulletjes uit de doos kunnen maken er lijkt geen einde aan te komen aan wat de box nog voor leuks in zich heeft ... HE-LE-MAAL niet erg hoor.
Deze week had ik een verhuiskaartje nodig en diegene die mij een beetje kent weet dat ik écht niet snel een kaartje zal kopen. Ik pakte mijn HIP-HOI box er weer bij en bedacht dat ik nog niets met de leuke memorydex white kaartjes van Dutch Doobadoo heb gedaan. Dus gedacht, gedaan ... ik pakte een memorydex kaartje en ging aan de slag.
Als eerste bewerkte ik het kaartje met Distress Oxides in de kleuren "iced spruce" "salty ocean" en "faded jeans". Ik begon in het midden van het kaartje met de lichtste kleur en eindigde met de donkerste aan de buitenkant. Om wat meer "leven" in de achtergrond te krijgen gebruikte ik mijn geliefde Ranger Distress Sprayer. Verleden week vertelde ik al over deze super spuitfles en de effecten die je met een beetje water op Distress Oxides kunt maken.
Toen ik tevreden was met mijn "vlekjes" op het kaartje droogde ik alles met mijn Ranger Heat Tool. Ik wilde graag met embossing powder werken en dan is een droge ondergrond erg belangrijk. 
Met een kleine sterrenstempel, Embossing ink en wit embossing poeder maakte ik kleine, vallende, sneeuwvlokjes op het kaartje ... bij een decemberverhuizing hoort sneeuw vind ik. Voor het huisje, de sneeuwpop en de lantaren pakte ik een oude (niet meer te bestellen) stempelset van Stampin' Up. 
Ik wilde het huisje graag dezelfde kleur geven als het " Happy New Home" label uit de super Industrial 3.0 serie van Studio Light en volgens mij is het gelukt. Ik vertelde eerder al eens dat "inkleuren" niet mijn dingetje is maar ik begin het écht leuk te vinden. Iets met "je moet het gewoon (vaker) doen".
Ik kende de stansvellen "labels" van Studio Light niet tot ik een vel in mijn Design-Team-box van HIP-HOI mocht vinden. WOW wat is dit super spul. Met zo goed als geen moeite bereik je de leukste effecten op je creatie. Ik ben tegenwoordig helemaal pro-stansvellen."
De ramen van het huisje en de lampjes van de lantaren kregen "licht" met de gouden Wink of Stella. Met een stans van Tim Holtz (helaas weet ik de naam niet meer) maakte ik een "dennenboom" die ik op de rechter kant van het kaartje plakte. Tussen de boom en het huis plakte ik de label van Studio Light op dimensionals ... het doet mij een beetje aan een grote banner denken. Onder de "banner" stempelde ik nog een slinger met feestverlichting. Door boven in de hoekjes "schroeven" uit de Studio Light Industrial 3.0 Label serie te plakken wilde ik het memorydex kaartje de uitstraling van een opgehangen "naambord" geven. 



Het huisje heeft van mij nog een beetje glitter gekregen met de Wink of Stella (clear). Op de foto hier onder is het volgens mij goed te zien. 
Met "Schnee aus der Tube (soft)" van VIVA heb ik hier en daar nog wat accenten gezet. 
Ik weet niet hoe het met jullie is maar duim voor een flink pak sneeuw met deze winter.




Voor deze vijfde HIP-HOI DT creatie had ik het volgende nodig
  • Memory Dex White, Dutch DooBaDoo - uit het HIP-HOI pakket
  • Studio Light Industrial 3.0 stansvel Labels (EASYIN 636) - uit het HIP-HOI pakket
  • Ranger Distress Oxides  ( iced spruce, faded jeans, salto ocean) - uit eigen voorraad
  • Ranger Distress Sprayer - uit eigen voorrad
  • Wink of Stella clear - uit eigen voorraad
  • Wink of Stella gold - uit eigen voorraad 
  • Ranger EmbossIt (Embossing Ink Pad) - uit eigen voorraad
  • sterrenstempeltje - uit eigen voorraad
  • SU "Holiday Home" stamp set - uit eigen voorraad 
  • VIVA - 3D Schnee aus der Tube (soft) - uit eigen voorraad
  • embossing poeder (wit) - uit eigen voorraad 
  • Tim Holtz "kerstboom" dies - uit eigen voorraad    

Zou jij ook graag iets willen bestellen kijk dan even in de webshop van HIP-HOI. We hebben en speciale DT-pagina waar je de beschreven producten kunt vinden. Mocht je iets niet kunnen vinden stuur gerust een mailtje Antoinette zal altijd haar best doen om je te helpen.


Kijk ook eens op de blogs van mijn collega-DT-dames Miriam en Claudia. En berichtje vinden zij net zo leuk als ik.

2 opmerkingen:

  1. Ik werd vanmorgen wakker en toen ik naar buiten keek zag ik sneeuw. Baahhhhhh. Vind ik echt niet leuk, dus helaas ik ga niet met je meeduimen... hahaha. Wel vind ik je crea van deze week weer erg gaaf geworden! Gaaf is dat he dat je zoveel uit het HipHoi-pakket kunt halen en ook steeds zulke verschillende dingen kunt maken. Super tof! En ik denk dat diegene die deze verhuiskaart krijgt er ook super blij mee gaat zijn. Aanleiding om nog een x te verhuizen :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is je weer gelukt, wat een leukerd is dit geworden <3. Erg gaaf om dit te krijgen als verhuiskaartje . Gr. Miriam

    BeantwoordenVerwijderen