vrijdag 21 december 2018

kaartje niet alleen voor een verjaardag ...

Alweer de zesde creatie met de leuke spulletjes uit mijn eerste HIP-HOI DT-box.
Van de week leende ik een Essentials Cutting & Embossing Stencil van Studio Light. Ik heb er al lang naar zitten kijken maar zo écht overtuigen kon het mij niet ... ik wist nooit wat ik ermee moest. Nu lag de stencil op mijn tafel, stilletjes naar mij kijkend. Ik voelde de onuitgesproken uitdaging en nam hem aan. 
De basiskaart stanste ik uit kraft-cardstock. De randen ruwde ik wat op met mijn paper distresser waarna ik ze met Distress inkt "iced spruce" bewerkte. Uit goudkleurige (matgoud) cardstock stanste ik de volgende lag die op de basiskaart komt. De derde laag stanste ik uit mijn geliefde papier van Studio Light waar ik in de HIP-HOI box mee werd verrast. Het is zo mooi en veelzijdig papier ik kan er alle kanten mee op. In mijn laatste post heb ik er bv een boom uit gestanst.



Op de volgende foto kun je zien dat ik super dun koperdraad om de derde laag heb gedraaid ... onder de roosjes kun je het herkennen.
Omdat ik graag wilde dat het een "felicitatiekaart" werd maar niet perse een verjaardagskaart zocht ik uit de stansvellen van Studio Light een foto en een aantal labels. Het grote hart en de "special day" plakte ik direct op de kaart. De pijlen en het vlindertje verhoogde ik met foampads. De "hartfoto" kreeg van mij nog twee nietjes om het een beetje stoerder te laten ogen. Zie je de kleine "with love" banner? Dit was oorspronkelijk ook een klein hartje maar ik heb er met een pons een banner van gemaakt ... ik wilde graag gebruik maken van de tekst maar geen tweede hartje op de kaart. Ik hou ervan om bestaand materiaal op een andere manier te gebruiken.
Omdat ik de kaart voor mannen en vrouwen wil gebruiken plakte ik als laatste 3 roosjes onder de flap. Ik ben van mening dat bloemen altijd kunnen en niet alleen voor vrouwen zijn.
Wat de Essentials Cutting & Embossing Stencil van Studio Light betreft ... ja hoor ik ben om, ik vind'm super!






Voor deze zesde HIP-HOI DT creatie had ik het volgende nodig
  • Studio Light Industrial 3.0 stansvel Labels (EASYIN 636) en Photo"s (EASYIN643) - uit het HIP-HOI pakket
  • STUDIO light Industrial 3.0 paperpad (15x15 cm, 36 vel) PPIN102 - uit het HIP-HOI pakket
  • Ranger Distress Oxides  ( iced spruce,) - uit eigen voorraad
  • Studio Light Essentials Cutting & Embossing (STENCILSL99) - uit eigen voorraad
  • Koperdraad - uit eigen voorraad
  • Cardstock goud - uit eigen voorraad 
  • Cardstock kraft - uit eigen voorraad 
  • Foampads - uit eigen voorraad   
  • Bloemen - uit eigen voorraad
  • Nietmachine/nietjes - uit eigen voorraad
  • Paper distresser - uit eigen voorraad 

Zou jij ook graag iets willen bestellen kijk dan even in de webshop van HIP-HOI. We hebben en speciale DT-pagina waar je de beschreven producten kunt vinden. Mocht je iets niet kunnen vinden stuur gerust een mailtje Antoinette zal altijd haar best doen om je te helpen.


Kijk ook eens op de blogs van mijn collega-DT-dames Miriam en Claudia. En berichtje vinden zij net zo leuk als ik.


2 opmerkingen:

  1. wouw wat is dit toch een leuke lijn en wat een gave creatie heb je gemaakt Mariette Jaksch. ZO leuk dat je steeds ook weer een leukighiedje bedenkt nu met die mooie 'glim'draden ❤️. Groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top kaart, heb je gaaf gedaan😍! En idd leuk is dat om een andere ‘bestemming’ te maken van iets he. Vind ik ook een leuke uitdaging. En zo haal je nog meer uit je spulletjes. Ik vind de pijlen ook errug tof ❤️

    BeantwoordenVerwijderen