vrijdag 15 maart 2019

Memories ...

Afgelopen week vertelde ik al over mijn nieuwe aanwinst een jaarkaart voor de GAIAZoo bij mij in de buurt. 
Ik ben sowieso al van plan om een PL album van mijn GAIA-belevenissen te maken maar van de week bedacht ik dat "iets kleins" met een paar foto's ook wel erg leuk zou zijn.
Ik dook in mijn HIP HOI lade en pakte de MDF album van Dutch Doobadoo en wat gaaf papier van Studio Light. Het leuke aan dit papier is de maat. De vellen hebben een A6 maat waardoor het super geschikt is voor kleine projectjes zoals mijn "fotoalbum" én je hebt weinig papierafval.
Als allereerste gaf ik de album een likje witte gesso. Ik ben van mening dat de randen afgewerkt net iets leuker staan.
Hierna trok ik de vorm van de album over op het designpapier knipte het uit en beplakte de voor- en achterkanten van de album en beïnkte alle randen met Distress Ink "black soot".

 

Voor de "lens" van de camera was mij van begin af aan duidelijk dat het aapje er doorheen moest kijken. Tijdens mijn poging om van hem een foto te maken hupste hij kwetterend heen en weer waarbij hij de hele tijd naar mij keek. Volgens mij speelde hij een spelletje met mij ... LOL. De foto van de kleine dondersteen plakte ik op een iets grotere cirkel van zwart cardstock. De tekst "hello there" komt uit een stempelset van Studio Light die in mijn februari envelop van HIP HOI heeft gezet. Ik hou ervan om verschillende dingen met elkaar te combineren. In dit geval combineerde ik envelop februari met envelop maart van HIP HOI


De foto op de volgende "pagina" stanste ik uit zodat het de vorm van een tag kreeg. Uit zwart cardstock ponste ik de filmstrip. De tekst "attitude is everything" komt uit een set van Tim Holtz.



De allerlaatste pagina van mijn album spelen cirkels een grote rol. Onder de foto plakte ik nog drie cirkels in verschillende kleuren en maten. De driehoekjes zijn een stempel uit een stempelset van Studio Light. De tekst "stay curious" is ook weer van Tim Holtz.

Als finish plakte ik her en der nog wat enamel dots en bond een aantal lintjes rond de bindring. 
Zoals jullie zien zijn de achterkanten nog niet beplakt maar dat zal zeker weten heel snel gebeuren.


Voor deze derde creatie met mijn februari en maart DT-pakket had ik het volgende nodig
  • Studio Light Paper Pad - PaperPad PPSL116 en Paper Pad PPSL 115 - uit het HIP-HOI pakket
  • Dutch Doobadoo - DDBD MDF Album Set 2 (460.440.410) - uit het HIP-HOI pakket
  • Studio Light Stamp Favourites Tropical Jungle - STAMPSL334 - uit het HIP-HOI pakket
  • Distress in "black soot" - uit eigen voorraad
  • Cardstock zwart- uit eigen voorraad
  • Cardstock geel - uit eigen voorraad
  • Foam tape - uit eigen voorraad 
  • Stansje voor het takje de cirkels en de tag - uit eigen voorraad                                  
Zou jij ook graag iets willen bestellen kijk dan even in de webshop van HIP-HOI. We hebben en speciale DT-pagina waar je de beschreven producten kunt vinden. Mocht je iets niet kunnen vinden stuur gerust een mailtje Antoinette zal altijd haar best doen om je te helpen. Kijk ook eens op de blogs van mijn collega-DT-dames Miriam en Claudia. En berichtje vinden zij net zo leuk als ik.

3 opmerkingen:

  1. Nou je hebt er een tof fotoalbum van gemaakt! Gaaf hoor ��. Leuk is het fotograferen van beestjes he. Jammer dat hier in de buurt niet een dierentuin zit, waar ik ook zo ff kan aanwaaien. Net over de grens zitten er wel, maar is toch weer ff rijden. Maar op je crea terug te komen. Die lintjes maken het ook nog extra speels. En idd ik probeer ook te DT-pakketten te combineren. Zulke leuke spulletjes, zonde om te laten liggen ��.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hartstikke leuk superrrrrr. hihi ik had stiekem ook hetzelfde idee, maar dan wel anders 😘😘😘

    BeantwoordenVerwijderen