donderdag 7 maart 2019

Toekan ...

Onlangs kocht ik een jaarkaart voor de GAIAZoo in Kerkrade. Samen met een vriendin ben ik van plan om met (grote) regelmaat een bezoekje aan de Zoo te brengen. De laatste keren liepen wij als toeristen in een wereldstad foto's te maken. Ik kwam de eerste keer na twee uurtjes op dik 250 foto's. Er is niets leukers dan in alle rust een gedeelte van de dierentuin te exploreren en tussendoor iets te gaan drinken.
Ik denk dat de bezoekjes aan de Zoo mij bij mijn huidige creatie hebben geïnspireerd ... een  Jungle-verjaardagskaart/zakje. Deze creatie is een combinatie van producten uit de februari en maart envelop voor het Design team van HIP-HOI.

In de laatste HIP-HOI DT envelop zaten twee witte papieren zakjes van Folia.de. Een van deze zakjes is de basis voor mijn Tukan verjaardagskaart/zakje. Op de voorkant plakte ik een stuk designpapier uit een van de nieuwe paper pads van Studio Light. Daarna stanste ik met een cirkelstans een rondje uit de voorkant. Hierop plakte ik een iets grotere witte cirkel en daaromheen een rand van bruin cardstock.  Achteraf bedacht ik dat ik ook een witte cirkel op het designpapier had kunnen plakken maar ja dat was achteraf. 
Weten jullie de leuk luiaard van twee weken geleden nog? In dezelfde stempelset zit ook een knappe toekan. 
Deze knappe jongen stempelde ik op een stukje wit mixed media papier waarna ik hem inkleurde en uitknipte. 
Om de toekan houvast te geven stanste ik een takje uit bruin cardstock en plakt dit dwars over de witte cirkel op de voorkant van het zakje. Boven op de tak "zette" ik de toekan met behulp van een beetje foam tape. In de stempelset vind je ook een klein hartje dit heb ik drie keer om de toekan bestempelt en met rode stickles ingekleurd. Helaas is de glitter in de stickles op de foto niet goed te zien.
Om de tropische sfeer van de Jungle (daar woont deze toekan) af te maken plakte ik nog een paar tropische blaadjes en een bloem op de rand van de cirkel. Ja ik ben er blij mee.


Maar wacht een verjaardagskaart/zakje is geen verjaardagskaart/zakje zonder de "beste wensen" aan de jarige. De tekst " a little birdie told me ..." is ook terug te vinden in de gave Studio Light stempel set die in de eerste HIP-HOI envelop van dit jaar te vinden was.
Het sentiment onder aan het zakje is uit een stempelset van een van mijn pivéstempels.


Als allerlaatste vouwde ik de rand boven aan het zakje om, plakte daar een reepje designpapier op en bevestigde de tag met een wasknijpertje. Klaar ... meer hoeft niet meer.

Voor deze derde creatie met mijn februari en maart DT-pakket had ik het volgende nodig
  • Studio Light Stamp Favourites Tropical Jungle - STAMPSL334 - uit het HIP-HOI pakket
  • Studio Light Paper Pad - PPSL105 - uit het HIP-HOI pakket
  • Witte papieren zakken - Folia.de - uit het HIP-HOI pakket
  • Cardstock wit - uit eigen voorraad
  • Cardstock bruin - uit eigen voorraad
  • Foam tape - uit eigen voorraad 
  • Stansje voor het takje de cirkels en de tag - uit eigen voorraad
  • Bloem en blaadjes - uit eigen voorraad 
  • Rode stickles - uit eigen voorraad
  • Wasknijpertje - uit eigen voorraad
  • May your Birthday ... stempel - uit eigen voorraad 
 Zou jij ook graag iets willen bestellen kijk dan even in de webshop van HIP-HOI. We hebben en speciale DT-pagina waar je de beschreven producten kunt vinden. Mocht je iets niet kunnen vinden stuur gerust een mailtje Antoinette zal altijd haar best doen om je te helpen.



Kijk ook eens op de blogs van mijn collega-DT-dames Miriam en Claudia. En berichtje vinden zij net zo leuk als ik.

2 opmerkingen:

  1. Wat zul je veel inspiratie krijgen met je abo, heel gaaf! Net als deze verjaardagszak. Mooi kleurwerk, heel realistisch 😍. En ik weet cker dat degene die deze zak krijgt zich heeeeel jarig voelt. Een feestje om dit te krijgen 🎉💖😍.

    BeantwoordenVerwijderen